Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Oszuści internetowi nie odpuszczają!

12. tysięcy złotych straciła ostrowczanka, która dała się oszukać na "pracownika banku".
Podziel się
Oceń

Niemal każdego dnia  do jednostek Policji w całym kraju zgłaszają się osoby, które otrzymały sms-y, e-maile lub wiadomości tekstowe na komunikatorach internetowych z podejrzanym linkiem. Po kliknięciu w niego wyświetlają się strony łudząco podobne do stron bankowych lub stron z płatnościami elektronicznymi. Logowanie powoduje, że przestępcy przejmują nasze dane i w ten sposób uzyskają dostęp do konta bankowego. Natychmiast logują się na nasze konto i dokonują przelewów, kradnąc nasze oszczędności.

W miniony piątek tj. 5 lipca br. do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 48-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego. Kobieta poinformowała stróżów prawa, że jakiś czas temu na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła do sprzedaży łyżworolki za kwotę 160 złotych. Kolejno sprzedającą otrzymała  wiadomość „sms” wraz z linkiem i informacją, że transakcja została zakończona. Po jego kliknięciu została  przekierowana na stronę swojego banku. Następnie z 48-latką skontaktował się mężczyzna podający się za pracownika banku, który poinformował ją, że w związku z tym, że w ostatnim czasie doszło do wielu oszustw będzie ją instruował co ma dokładnie robić, aby nie paść ofiarą cyberoszustów. Niczego nie podejrzewająca ostrowczanka postępowała zgodnie z otrzymanymi od fałszywego pracownika banku wskazówkami, przekazując mu kody Blik. Jak się okazało kobieta w wyniku tego przestępstwa utraciła pieniądze w kwocie 12 000 złotych

czytamy na stronie Komendy Powiatowej Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim.

 

Policja przestrzega aby nie otwierać wiadomości i załączników otrzymanych e-mailem od nieznanych nam nadawców, nie otwieramy żadnych linków załączonych do wiadomości pochodzących z nieznanego źródła, nie zapisujemy loginu, ani haseł dostępu w plikach tekstowych – takie pliki mogą zostać przechwycone przez programy i aplikacje szpiegujące.

 Pamiętajmy aby  nigdy nie przesyłamy naszych haseł i loginów w wiadomościach tekstowych czy mailowych nawet do naszych bliskich, nie podajemy też w wiadomościach czy w rozmowie przez telefon naszych haseł i loginów – pracownicy banku nie będą o to prosić, z takimi żądaniami piszą i dzwonią zawsze oszuści podszywający się pod pracowników banku.
Warto także  zadbać o programy antywirusowe i chroniące przed hakerskim oprogramowaniem.


Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. LOKALNA GRUPA MEDIOWA z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama