Do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 42-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego. Kobieta poinformowała mundurowych, że padła ofiarą oszustów. Z relacji zgłaszającej wynikało, że jakiś czas temu na popularnej aplikacji internetowej wystawiła do sprzedaży fotelik dziecięcy. Ofertą zainteresowała się jakaś osoba, która wyraziła chęć zakupu wystawionej przez niej rzeczy.
W trakcie rozmowy kontrahenta poinformowała 42-latkę, że przesłała jej za pomocą komunikatora społecznościowego potwierdzenie zapłaty wraz z linkiem do firmy kurierskiej celem nadania przesyłki. Niczego nie podejrzewająca ostrowczanka kliknęła w link, który przekierował ją na stronę jej banku. Niestety wystąpiły problemy z zalogowaniem się do bankowości elektronicznej o czym zgłaszająca poinformowała swoją kontrahentkę. Ta uspokoiła kobietę, aby się nie denerwował, gdyż to się często zdarzy i wkrótce telefonicznie skontaktuje się z nią pracownik firmy kurierskiej celem sfinalizowania transakcji, co też stało się po krótkiej chwili. W trakcie rozmowy 42-latka została poproszona przez rozmówczynię o potwierdzenie kodu Blik, by mogła otrzymać pieniądze ze sprzedaży wystawionego przedmiotu. Niczego nie podejrzewająca ostrowczanka postąpił zgodnie z otrzymanymi wskazówkami, udostępniając kilka kodów. Kiedy zalogowała się do bankowości elektronicznej zrozumiała że została oszukana , gdyż z jej konta zniknęły pieniądze w kwocie 18 000 złotych
-mówi podkomisarz Ewelina Wrzesień, Komenda Policji w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Pamiętajmy sprzedając w internecie również możemy zostać oszukani. Nie klikajmy w linki przesłane w wiadomościach kierujące do płatności. Czytajmy uważnie SMS-y autoryzacyjne. Zachowajmy szcególną ostrożność przy wszelkiego rodzaju transakcjach.
Napisz komentarz
Komentarze