Trochę historii
O konieczności wybudowania ostatniego odcinka tak zwanej małej obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego mówiono od wielu lat. Brakujący odcinek miał zostać połączony z ulicą Zagłoby, dzięki czemu ruch ciężkich samochodów zostałby wyprowadzony z centrum miasta. Realizacja inwestycji w systemie projektuj i buduj rozpoczęła się w lipcu 2020 roku. W 2021 roku zakończyło się opracowanie dokumentacji projektowej, a we wrześniu wojewoda świętokrzyski wydał decyzję o Zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, co pozwoliło na rozpoczęcie robót budowlanych.
Co jest budowane?
Zadanie polega na budowie odcinka drogi jednojezdniowej od węzła Brezelia do skrzyżowania z drogą nr 9 w rejonie ul. Wąwozy. Tam ma powstać rondo. Trasa będzie miała 2,6 km długości, dwa pasy ruchu. Zaprojektowano 5 mostów i wiadukt nad drogą powiatową oraz 2 duże przepusty pełniące funkcję przejść dla małych zwierząt.
Zgodnie z umową budowa V etapu ulicy Zagłoby powinna zakończyć się w kwietniu 2024 r. Koszt inwestycji to ok. 53 mln zł i finansowana jest z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
Co z węzłem Brezelia?
Kierowców z pewnością interesuje kiedy zostanie włączony do ruchu węzeł Brezelia. W związku z budową drogi, konieczna była częściowa rozbiórka nasypu. Zamknięcie drogi, to spore utrudnienie dla kierowców i uciążliwość dla mieszkańców Wólki Bodzechowskiej i Przyborowia, bowiem przez te miejscowości jeżdżący skracają trasę z Ostrowca do Bodzechowa.
Otóż zgodnie z zapowiedziami inwestora będzie to w kwietniu 2023 roku. W miejscu zjazdu z węzła na drogę wojewódzką relacji Ostrowiec Świętokrzyski- Ożarów zostanie wybudowane rondo.
Napisz komentarz
Komentarze