Rozpoczęły się roboty mostowe na budowie obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Kontynuowane są roboty ziemne, a zaawansowanie prac to około 70 procentach.
Budowana jest droga jednojezdniowa o długości ponad 2 i pół kilometra. Trasa będzie miała 2 pasy ruchu z obustronnymi poboczami. Kierowcy będą mieli do pokonania 5 mostów i wiadukt nad drogą powiatową. Wybudowane zostaną 2 duże przepusty pełniące funkcję przejść dla małych zwierząt.
Na budowie ostatniego odcinka obwodnicy budowlańcy zastosowali nietypową technologię wzmocnienia gruntu przez zastosowanie drenów pionowych i nasypu przeciążeniowego. Takie rozwiązania mają na celu zagęszczenie gruntu a jednocześnie obniżą koszty inwestycji.
Dreny pionowe to płaskie, plastikowe, elastyczne przewody o okrągłym lub spłaszczonym przekroju. Po umieszczeniu w odpowiednim rozstawie, kilkadziesiąt razy zwiększają przepuszczalność podłoża odpowiednio przyspieszając dogęszczenie gruntu. Umieszczanie drenów pionowych jest możliwe nawet do głębokości znacznie większej niż 50 m. Najczęściej wraz z drenażem pionowym stosuje się tymczasowy nasyp przeciążający. Tak przygotowane podłoże gruntowe charakteryzuje się dobrymi parametrami wytrzymałościowymi w długim okresie czasu.
- wyjaśnia Robert Brodawka, kierownik budowy.
W najbliższym czasie kontynuowane będą roboty ziemne oraz prace związane z budową obiektów mostowych. Do końca roku planowane jest wykonanie ronda przy węźle Brezelia wraz z zakończeniem robót ziemnych oraz częściowym wykonaniem konstrukcji drogowych. To umożliwiłoby otwarcie zamkniętych obecnie ze względu na roboty budowlane łącznic węzła. Budowa ronda przy włączeniu w drogę krajową planowane jest w przyszłym roku. Wartość zadania obejmująca dokumentację projektową i prace budowlane wynosi blisko 53 mln zł.
Napisz komentarz
Komentarze