Do 15 marca potrwa zimowa przerwa kontraktowa w budowie drogi zwanej "małą obwodnicą" Ostrowca Świętokrzyskiego. Zasadnicze prace ruszą w okresie wiosennym. Zgodnie z ustalonym harmonogramem, w pierwszej kolejności ma być wykonane odwodnienie, wzmocnienie i zagęszczenie podłoża gruntowego.
Przerwa w budowie nie oznacza całkowitego wstrzymania robót. Pracownicy przygotowują się teraz do przełożenia sieci gazociągowej pod drogą krajową numer 9. To będzie się wiązało się z utrudnieniami dla kierowców.
Od poniedziałku, 21 lutego planowane jest wprowadzenie zmian w organizacji ruchu na drodze krajowej relacji Ostrowiec Świętokrzyski- Opatów, w miejscu w którym przyszła obwodnica komunikować się będzie z tą trasą. Przez co najmniej miesiąc obowiązywać będzie ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną.
- informuje Małgorzata Pawelec- Buras, rzecznik GDDKiA w Kielcach.
Budowa ostatniego odcinka ulicy Zagłoby realizowana jest w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. jej koszt to ponad 50 mln zł. Nową drogą kierowcy powinni pojechać już w 2024 roku. W ramach zadania wybudowany zostanie odcinek jednojezdniowej drogi o długości 2,7 km. Planowana jest m.in. korekta części istniejącego węzła Brezelia, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowej drogi w istniejącą trasę.
V etap ulicy Zagłoby to inwestycja, która zamknie ciąg ulic tworzącą tak zwaną małą obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego. Po jej ukończeniu możliwe będzie całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z centrum miasta.
Cieszę się, że rozpoczęła się budowa ostatniego odcinka ulicy Zagłoby. Pozwoli to domknąć tak zwaną małą obowodnicę Ostrowca. Długo trwały starania, aby zostało przyznane dofinansowanie na to zadanie. Po oddaniu obwodnicy zasadniczo poprawią warunki komunikacyjne w naszym mieście. Zyskają na tym również mieszkańcy.
- mówi Andrzej Kryj, poseł PiS.
Budowa ostatniego odcinka ulicy Zagłoby będzie się wiązała z utrudnieniami komunikacyjnymi. Przejazd przez centrum Ostrowca Świętokrzyskiego może być trudny, bowiem inwestycja GDDKiA zbiegnie się w czasie z modernizacją odcinka drogi wojewódzkiej i budową nowego mostu na rzece Kamiennej.
Napisz komentarz
Komentarze