Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Krzemienny Krąg inicjuje proces budowania marki lokalnej. Do współpracy zaprasza samorządy, przedsiębiorców, organizacje pozarządowe i mieszkańców, którzy zainteresowani są rozwojem przedsiębiorczości opartej o zasoby regionu.
Celem jest stworzenie markowego miejsca, które daje przestrzeń do wprowadzania i zwiększania wartości produktów lokalnych – produktów spożywczych, rękodzielniczych, użytkowych, jak również klimatycznych lokalnych usług i wydarzeń.
Miejsca markowe tworzone są przez ludzi dla ludzi. To ludzie stanowią o tożsamości miejsca, powinni znać jego wartość, tworzyć historię i czuć się jego częścią
– mówi Olga Gałek, specjalista ds. marki z Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych, prowadząca spotkanie.
Dolina Karpia, Skarbiec Ducha Gór, Spichlerz Koronny, Dolina Pilicy zwolnij bieg, KARPATING, Zagórzańskie Dziedziny to polskie marki lokalne, z których każda posiada - prócz hasła i oryginalnego symbolu – szczególną wartość… Łączy je coś bardzo ważnego: przynależność do regionu (miejsca) i jego mieszkańców. Liczę, że wkrótce markowe grono poszerzy się o aktywny obszar Krzemiennego Kręgu.
- dodaje Olga Gajek.
7 lipca uczestnicy warsztatów rozpoczną pracę nad opowieścią o miejscu, sięgając do historii, dziedzictwa, indywidualnych i grupowych motywacji do rozwoju przedsiębiorczości lokalnej pod wspólną marką w myśl słów: „Jeśli zwracamy się do miejsca po imieniu, przekształca się ono z obcego terytorium w dom”/Robin Wall Kimmerer „PIEŚŃ ZIEMI”.
Budując wspólnie markę związaną z regionem, łączymy aktywność organizacji pozarządowych, rynkowe podejście przedsiębiorców lokalnych z zapleczem organizacyjnym i decyzyjnym samorządów, instytucji
– mówi Jarosław Kuba, prezes Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg”, dodając:
Takie podejście sprawia, że przedsięwzięcie jest trwałe i przynosi realne korzyści jego partnerom.
Napisz komentarz
Komentarze