W ostatnich dniach niektórzy klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych otrzymali maile z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłaty i konieczności jej uregulowania w ciągu 24 h. Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: [email protected]
Przypominamy, że Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych drogą mailową. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
- czytamy na stronie internetowej ZUS, który ostrzega również, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Jeśli klienci będą mieli wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, proszone są kontakt z najbliższą placówką Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected].
Napisz komentarz
Komentarze