Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
Reklama

Internet, nieodłączny element współczesnego życia

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Podziel się
Oceń

Korzystamy z niego w domach, pracy, w przestrzeni publicznej. Internet zasób niewyczerpalnej wiedzy i możliwości, im szybszy tym lepszy choć tak naprawdę niewidoczny.

Trzeba zauważyć, że na początku roku mieliśmy bardzo duże, skokowe przeniesienie naszej aktywności zawodowej i prywatnej do domów. To spowodowało, że na o wiele większą skalę niż dotychczas zaczęliśmy korzystać z dobrodziejstwa internetu. Zajętość sieci była większa o kilka, a czasami o kilkaset procent, niż normalnie.

- mówi Paweł Biarda, członek zarządu firmy NEXERA.

 

Przeniesienie życia społecznego do świata wirtualnego obnażyła jeszcze jeden problem – wykluczenia cyfrowego i ograniczony dostęp, a czasami wręcz brak możliwości dostępu internetu.

 

Według danych GUS-u za zeszły rok, około 15% gospodarstw domowych nie ma dostępu do internetu. Wynika to z tego, że w niektórych miejscach oddalonych od głównych aglomeracji miejskich, nie ma warunków na wybudowanie sieci.

- tłumaczy Paweł Biarda.

 

Z cyfrowym wykluczeniem walczy również system oświaty. Szybkie łącza internetowe przyłączone do placówek szkolnych, nie ułatwiają zdalnego nauczania bo to zostało przeniesione do domów.

W niektórych szkołach, w których pojawił się nowoczesny sprzęt do nauki za pośrednictwem internetu, nauczyciele uczyli się jak korzystać z nowoczesnego sprzętu. Nagle przyszła sytuacji, kiedy szkoły trzeba było zamknąć, czyli edukacji w dotychczasowym kształcie rozpadła się. Jesteśmy w sytuacji gdy bardzo szybko i bez przygotowania, przeniesiono nauczycieli i uczniów do sytuacji ekstremalnej dla nich. Tak się nie da na długą metę, ponieważ nie da się przenieść nauki ze szkoły do domów w stosunku jeden do jednego. Wymagało by to dużych zmian w samym systemie nauczania.

- tłumaczy Paweł Biarda.

Natomiast szybki internet w dobie pandemii to dla przedsiębiorców bardzo ważny aspekt. Szczególnie dotyczy to firm w których praca zdalna jest możliwa lub działalność firmy opiera się na cyfrowych bazach danych.

 

Przedsiębiorcy doceniają rolę internetu, tak wynika z przeprowadzonych badań. Korzystają z niego w przeróżnych aspektach - do kursów online dla pracowników, do kontaktu z klientem i przede wszystkim do sprzedaży. Mniej więcej 40% przedsiębiorców na początku roku, uważało, że szybkie łącze, pomogłoby im podnieść sprzedaż i poprawić zyskowność.

- mówi Paweł Biarda.

 

Internet zmienia nasze życie na wielu poziomach, dając dostęp do cyfrowej rozrywki, kultury, a teraz coraz częściej umożliwia załatwienia spraw urzędowych. Polubiliśmy zakupy w sieci.

 

W przeciągu ostatnich 200 lat, każde nowe pokolenie doświadczało, zmian w formach rozrywki i wykonywanej pracy, niektóre formy przetrwały jak kino, teatr, koncerty czy zawody w których nie da się pracować cyfrowo np. w piekarni. Nowoczesne rozwiązania dają nam różnorodność, oczywiście poczekajmy na koniec pandemii i wtedy zdecydujmy czy pójdziemy na zakupy do sklepu czy zamówimy coś online. Czy obejrzymy film na ekranie komputera czy na sali kinowej. Miejmy ten wybór, ponieważ wybór jest dobry.

- mówi Paweł Biarda.

 

Przyszłość internetu w Polsce i jego rozwój jest zależny od nowych technologii i poprawy infrastruktury. Docelowo internet powinien być dobrem powszechnie dostępnym.

 


Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. LOKALNA GRUPA MEDIOWA z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama