W przypadku opóźnienia przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia nam napojów i posiłków. Jeśli opóźnienie jest większe niż 5 godzin, to podróżnym przysługuje prawo do zwrotu kosztów biletów i podróży, a jeśli opóźnienie trwa 1 dzień lub dłużej, to przewoźnik musi zapewnić podróżnym nocleg w hotelu wraz ze zorganizowaniem transportu z lotniska do miejsca zakwaterowania. Gdy przewoźnik odwoła nasz lot, przysługuje nam prawo do zwrotu kosztu biletu i podróży lub zmiana planu podróży. Mamy wtedy możliwość lotu powrotnego w pierwszym możliwym terminie, lotu do miejsca docelowego w najwcześniejszym możliwym terminie lub lotu w późniejszym, ale dogodnym dla nas terminie.
Według SITA, jedynej organizacji na świecie publikującej dane na temat przewozu bagaży podczas lotów, 6 walizek na tysiąc ulega zniszczeniu, a średnio 3 walizki na tysiąc zostają zgubione. Jeśli bagaż się zagubi lub uszkodzi powinniśmy natychmiast zgłosić to linii lotniczej. Mamy prawo ubiegać się o odszkodowanie.
Jeśli doświadczymy którejś z tych sytuacji, nie oznacza to zmarnowanego urlopu.Jako pasażerowie mamy swoje prawa, o które warto się ubiegać.
Napisz komentarz
Komentarze