Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Uwaga na oszustów! Kilka przypadków wyłudzeń

Wczoraj 78-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego ufając, że dzwoni do niej funkcjonariusz, otworzyła w banku nowy rachunek i straciła ponad 100 tys. zł. 58-letni ostrowczanin uniknął straty pieniędzy, ponieważ poszedł do jednostki Policji upewnić się, czy nowe konto jest konieczne. W Sandomierzu natomiast zablokowano 50 tys. zł. już przesłane przez 79-latkę na nowy rachunek. Policjanci przestrzegają przed oszustami działającymi na szkodę seniorów.
Podziel się
Oceń

Dyżurny ostrowieckiej komendy otrzymał dwa zgłoszenia dotyczące wyłudzenia pieniędzy metodą ,,na policjanta”. Jak wynika z ustaleń, 78-letnia mieszkanka Ostrowca Świętokrzyskiego w poniedziałkowe przedpołudnie otrzymała telefon od mężczyzny podającego się za funkcjonariusza Policji, zajmującego się rozpracowywaniem hakerów komputerowych, którzy włamują się na konta bankowe. Sprawca prowadził z kobietą rozmowę w taki sposób, że uwierzyła, iż ma do czynienia z funkcjonariuszem. Mężczyzna, w celu „zabezpieczenia” pieniędzy polecił założyć jej konto w jednej z placówek bankowych na terenie miasta. 78-latka nie podejrzewając nic złego postąpiła według wskazówek dzwoniącego. W placówce wyznaczyła do kontaktów podany przez niego numer telefonu oraz przekazała pin otrzymany z placówki bankowej i wszelkie oszczędności przesłała na nowe konto. Dodatkowo polecił kobiecie aby zwiększyła limit wypłat na maksymalny. Seniorka „przelała” na to konto blisko 112.000 tys. zł.  Podczas wszystkich działań mężczyzna był w stałym kontakcie z kobietą. Przestrzegał ją aby z nikim o tej sytuacji nie rozmawiała do momentu zakończenia pracy. Wczoraj po rozmowie z synową zorientowała się o dokonanym na jej szkodę przestępstwie.

Kolejny przypadek dotyczy 58-letniego mieszkańca Ostrowca Świętokrzyskiego, który wczoraj również otrzymał telefon od mężczyzny podającego się za policjanta. Metoda jego działania była identyczna jak w pierwszym przypadku. Ostrowczanina uratowało  przed stratą 40 tys. zł informacja pracownicy banku, o nieopłacalności likwidacji lokat. Dlatego też 58-latek  zgłosił się osobiście do ostrowieckiej komendy, chcąc wyjaśnić otrzymane telefony. Na miejscu dowiedział się, że dzwonił do niego oszust.

W taki sam sposób działał oszust, który zadzwonił wczoraj do 69-letniej mieszkanki Sandomierza. Pracownice placówki bankowej ostrzegały ją, że może być to oszustwo, ale kobieta założyła nowe konto i przesłała na nie ok. 50 tys. zł. Jednak po powrocie do domu, 69-latka zaczęła podejrzewać, że mogła zostać oszukana, dlatego zgłosiła się do komendy i tam potwierdziła swoje podejrzenie. Funkcjonariusze natychmiast podjęli działania i w ich konsekwencji zablokowano dostęp i możliwość dokonywania operacji, a kobieta nie straciła swoich pieniędzy.

Policjanci ostrzegają:

Oszuści "na policjanta" wciąż oszukują starszych ludzi. Nie bądźmy obojętni i wcześniej ostrzegajmy naszych krewnych, że mogą do nich telefonować osoby podszywające się pod  policjantów. Nie pozwólmy, aby w ten sposób nasi najbliżsi stracili dorobek swojego życia. Rozmawiajmy z nimi o oszustach. Zachowajmy ostrożność i zdrowy rozsądek w kontaktach z nieznajomymi osobami.
W przypadku jakichkolwiek podejrzeń powiadamiajmy o tym fakcie Policję, osobiście bądź telefonicznie pod numerem telefonu 997 lub 112.

Źródło: KPP w Ostrowcu Świętokrzyskim / KPP w Sandomierzu 

 


Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. LOKALNA GRUPA MEDIOWA z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama