Przedłużająca się izolacja dzieci w domach, zdalne nauczanie, a tym samym wiele godzin spędzanych przed komputerem, w sieci to duże zagrożenie dla dzieci i młodzieży. Brak kontaktu z rówieśnikami i nauczycielami, brak możliwości budowania relacji międzyludzkich nie jest dobrym prognostykiem. Psycholodzy biją na alarm. Wielu specjalistów zgadza się w twierdzeniu, że zdalne naucznie nie jest tak efektywne jak stacjonarne. Nauczyciele i rodzice muszą zwracać szczególną uwagę na zachowania uczniów i ich stan emocjonalny.
Uczniowie ostrowieckiej „Siódemki” zostali objęci specjalnym programem wsparcia psychologicznego, w ramach którego placówka organizuje spotkania z psychologiem, do dyspozycji uczniów jest także pedagog szkolny. Kadra pedagogiczna Szkoły Podstawowej nr 7 kładzie duży nacisk na profilaktykę m.in. uzależnień czy bezpieczeństwa w sieci. Spotkania edukacyjno-profilaktyczne w szkole przeprowadzili funkcjonariusze policji z ostrowieckiej komendy.
Na wsparcie i pomoc psychologiczną mogą liczyć także rodzice i właśnie dlatego pedagog szkolny dostosowuje swoje godziny pracy do rodziców. Dyrekcja Publicznej Szkoły Podstawowej nr 7 idzie o krok dalej i nie waha się korzystać z pomocy specjalistów, wykładowców z Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim. Niebawem odbędzie się webinarium z profesorem Mariuszem Jędrzejko, które będzie dotyczyło głównie profilaktyki depresji. To już kolejna inicjatywa, w którą zaangażowała się kadra pedagogiczna i społeczność Publicznej Szkoły Podstawowej nr 7. Pod koniec 2020 roku pedagodzy uczestniczyli w webinarium pod hasłem:
„Jaka szkoła w czasie pandemii?”.
.....
Napisz komentarz
Komentarze