Przez dwa lata w szkole realizowany był projekt Całościowy rozwój szkoły. Uczestniczyli w nim i uczniowie, i nauczyciele. W ramach projektu w szkole wprowadzane były metody pracy ocenianiem kształtującym.
W ramach oceniania kształtującego nauczyciel kontroluje i monitoruje przebieg uczenia się dzieci i daje im konkretną informację zwrotną. Często ocenianie kształtujące kojarzy się odchodzeniem od ocen cyfrowych. I poniekąd jest to jeden z elementów oceniania kształtującego
- mówi Agnieszka Batóg, dyrektor PSP nr 4 w Ostrowcu świętokrzyskim.
W praktyce nie oznacza to jednak, że uczniowie nie będą mieli wystawianych ocen. Będą mieli oceny na półrocze i na koniec roku. W tradycyjny sposób będą też oceniane wyniki ze sprawdzianów czy prace domowe. Tylko odpowiedzi ustane na lekcjach będą oceniane opisowo.
Pilotażowy projekt został póki co wprowadzony w czterech klasach.
Napisz komentarz
Komentarze