Wsparcie przysługuje raz w roku – na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wnioski o wypłatę wyprawki szkolnej można składać do ZUS tylko w formie elektronicznej.
Dokumenty można składać za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Pamiętajmy, że gdy taki wniosek składamy po raz kolejny, dane są zaczytywane z poprzedniego roku. Dlatego jeżeli np. w ciągu tych ostatnich 12 miesięcy zmieniliśmy numer konta bankowego upewnijmy się, że ten podany we wniosku jest prawidłowy
-mówi Paweł Szkalej, rzecznik ZUS w Kielcach.
Wniosek można również wysłać za pośrednictwem aplikacji mZUS. Na PUE ZUS, specjalny kreator wniosków o świadczenia z „Dobrego Startu” poprowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. Można w ten sposób uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie.
W skali województwa złożonych zostało blisko 95 tysiecy wniosków na łaczną kwotę ponad 39 mln złotych. W powiecie ostrowieckim do połowy listopada o wyprawkę ubiegało się 7,5 tysiąca osób, w powiecie opatowskim- blisko 3600 osób, zaś z powiatu starachowickiego do ZUS wpłynęło 6600 takich wniosków
Napisz komentarz
Komentarze