Z relacji zgłaszającego wynika, że nieznany sprawca włamał się na konto społecznościowe jego znajomej, a następnie wysłał do niego wiadomość z prośbą o opłacenie zakupów na jednym z portali sprzedażowych. 31-latek uwierzył i przesłał kod BLIK. Stracił ponad 200 złotych.
Policjanci apelują: zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa. Warto wcześniej osobiście spotkać się ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać. Zapytajmy wtedy czy naprawdę potrzebne są mu pieniądze. Funkcjonariusze przypominają również, aby pilnować swoich haseł dostępowych, a dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy je zmieniać.
Ostrowczanin padł ofiarą oszustwa
Jedna z wielu metod opracowanych przez przestępców internetowych polega na wyłudzaniu pieniędzy za pomocą kodu BLIK. W taki sposób przestępstwa na szkodę 31-letniego mieszkańca Ostrowca Świętokrzyskiego dokonano 3 stycznia.
- 05.01.2023 15:48
Napisz komentarz
Komentarze