Budynek urzędu gminy w Bałtowie powstał w latach 70.ubiegłego wieku. Obiekt na przestrzeni lat był remontowany i modernizowany. Jednak standardy obsługi mieszkańców oraz zakres zadań, jakie realizują pracownicy urzędu, wymaga powiększenia bazy lokalowej. Konieczne jest na przykład osobne pomieszczenia dla radcy prawnego oraz radnych. Również pracownicy działu opieki społecznej muszą mieć więcej lokum, tak aby zapewnić komfort pracy z rodzinami.
Właścicielem piętrowego budynku, w którym mieści się urząd, jest Gmina Bałtów. Część pomieszczeń na parterze i na piętrze zajmuje placówka Poczty Polskiej. Urząd pocztowy korzysta tylko z części tej powierzchni. Reszta stoi niewykorzystana.
Chcemy zaadaptować te puste pokoje na piętrze oraz część na parterze. Uspakajam mieszkańców, że poczta pozostanie w tym miejscu, w którym funkcjonuje- wyjaśnia Hubert Żądło, wójt gminy Bałtów.
Na dostosowanie pomieszczeń gmina ma do wykorzystania pół miliona złotych. To nagroda dla gminy za aktywność mieszkańców w szczepieniu się przeciwko COVID-19. Jednak zakres planowanych prac jest znacznie większy i droższy.
Na sfinansowanie termomodernizacji gmina złożyła wniosek do programu Polski Ład. I już dziś wiadomo, że dostała 2 i pół miliona złotych.
Planujemy wykonać gruntowną modernizację budynku wraz z wymianą źródła ciepła. Jak i również zamontowaniem fotowoltaiki, po to by obniżyć koszty eksploatacji obiektu- dodaje Hubert Żądło.
To nie jedyne zadanie, jakie będzie sfinansowane z rządowych pieniędzy. Bałtów otrzymał z II edycji Polskiego Ładu 5 mln 800 tysięcy złotych na przebudowę i remonty dróg gminnych i wewnętrznych oraz 900 tysięcy złotych na zakup modułowych świetlic, które staną w Maksymilianowie, Pętkowicach, Wycince i Wólce Bałtowskiej.
Napisz komentarz
Komentarze