Rejestracja i nadanie numeru PESEL
Rejestracji można dokonać w godzinach pracy urzędu. Niezbędne są odpowiednie wnioski i dokumenty potwierdzające tożsamość. Przy składaniu wniosku o nadanie numeru PESEL należy okazać: dokument podróży, Kartę Polaka lub inny dokument ze zdjęciem umożliwiający ustalenie tożsamości, w przypadku osób poniżej 18 roku życia - także dokument potwierdzający urodzenie. W wyjątkowych sytuacjach, kiedy osoba nie posiada dokumentu przygotowane są odpowiednie oświadczenia.
Do wniosku niezbędne jest także zdjęcie spełniające wymagania jak do dowodu osobistego: kolorowa fotografia o wymiarach 35×45 mm wykonana na jednolitym jasnym tle, z równomiernym oświetleniem, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, z zachowaniem symetrii w pionie, i odzwierciedlająca w sposób niebudzący uzasadnionych wątpliwości wizerunek twarzy osoby składającej wniosek.
Wzór wniosku [do pobrania]
Wniosek rejestracyjny składa się zaledwie z dwóch stron, jest w dwóch językach i to spore ułatwienie. Wymagane dokumenty dostępne są w Internecie jak i na miejscu w Biurze Obsługi Interesanta.
Przypominamy, że w związku z remontem Urzędu Miasta przy ulicy Głogowskiego, Biuro Obsługi Interesanta przeniesione zostało do hali Widowiskowo-Sportowej przy ulicy Świętokrzyskiej.
[Zobacz również] Jest ustawa o pomocy dla Ukraińców
Napisz komentarz
Komentarze