W przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie 3 kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 74 oferty złożyło 10 wykonawców. Za najkorzystniejszą komisja przetargowa uznała ofertę, opiewającą na około 57,5 mln zł. Przetarg na projekt i budowę łącznika drogi krajowej z planowaną obwodnicą Opatowa został pozytywnie oceniony przez Urząd Zamówień Publicznych. Kolejnym krokiem, po przedstawieniu przez wykonawcę gwarancji należytego wykonania robót, będzie podpisanie umowy, co GDDKiA planuje jeszcze w tym roku.
Łącznik północny połączy węzeł Opatów, planowany w ramach obwodnicy Opatowa z drogą krajową w okolicy Adamowa. Projektowany jest jako jednojezdniowa droga główna ruchu przyspieszonego o długości około 3 km z obiektami inżynierskimi na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. W ramach zadania powstaną drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda.
- wyjaśnia Małgorzata Pawelec - Buras, rzecznik GDDKiA w Kielcach.
Dzięki budowie łącznika północnego, który w przyszłości będzie połączony z projektowaną aktualnie 12-kilometrową obwodnicą, ruch pojazdów zostanie wyprowadzony z centrum Opatowa, Kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin czy Radom - Ostrowiec Świętokrzyski oraz Annopol - Kraśnik, nie będą musieli wjeżdżać do miasta. Obwodnica oraz łącznik północny zrealizowane zostaną w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
Napisz komentarz
Komentarze