Najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Opatowa złożyło konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construccion (partner). Koszt budowy obwodnicy wyniesie 403,7 mln złotych. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach w najbliższym czasie ma zostać ogłoszony przetarg na projekt i budowę łącznika północnego do obwodnicy w ciągu DK74.
Inwestycja polegać będzie na budowie, w większości po nowym śladzie, odcinka dwujezdniowej DK9 klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 5,1 km i odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S74 o długości ok. 6,7 km. Obwodnica biec będzie po południowo-zachodniej stronie Opatowa. Jej uzupełnieniem będzie trzykilometrowy jednojezdniowy łącznik w ciągu DK74 poprowadzony na północ od miasta.
-informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.
Obwodnica Opatowa o długości ok. 12 km będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj” w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.
Przez Opatów przebiegają obecnie dwie ważne trasy krajowe o dużym natężeniu ruchu: DK74 Sulejów - Kielce - Kraśnik i DK9 Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Rzeszów. Na odcinku w historycznym centrum miasta obie te drogi biegną jednym śladem, wąską ulicą, między ciasną zabudową. W związku z tym Opatów jest zakorkowany w godzinach szczytu. W ciągu doby przez miasto przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów, a co trzeci jest pojazdem ciężkim.
-informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.
Nowa droga przebiegać będzie przez gminy Opatów, Lipnik i Sadowie. Obwodnica Opatowa ma uwolnić miasto od ruchu tranzytowego, zatorów i spalin, poprawi jakość życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących.
Na skrzyżowaniu obecnej DK74 z nowym przebiegiem DK9, a także na włączeniu przyszłej S74 do istniejącej DK9 planowane są bezkolizyjne ronda. W ramach inwestycji powstaną obiekty inżynierskie (estakady, wiadukty, mosty, przejścia dla zwierząt i przepusty). Planowane jest wykonanie dróg dojazdowych, urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, oświetlenia i odwodnienia oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
-informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.
Realizacja tego zadania ma potrwać maksymalnie 36 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Napisz komentarz
Komentarze