Od poniedziałku aby załatwić sprawę w urzędzie skarbowym, każda osoba jest zobligowana do wcześniejszego kontaktu z placówką, za pośrednictwem telefonu lub internetu. Nowy model obsługi klienta ma zniwelować kolejki i usystematyzować pracę skarbówek na terenie całego kraju.
Od poniedziałku, aby załatwić swoje sprawy w urzędzie skarbowym, będziemy musieli umówić się na e-wizytę. Dotyczy to wszystkich urzędów skarbowych w kraju, wystarczy za pośrednictwem strony podatki.gov.pl zarejestrować taką wizytę. Sama obsługa formularza jest bardzo prosta.
- mówi Mirosław Sejdziński, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrowcu Św.
W każdym urzędzie przygotowano także stanowiska, przy których będziemy mogli taką wizytę umówić osobiście. Każdy interesant może dowolnie wybrać sobie datę i godzinę. Nowy model obsługi ma zwiększyć bezpieczeństwo pracowników i podatników, a dodatkowo ma zapewnić komfort podczas załatwiania urzędowych spraw.
Nowy model uprości obsługę interesanta oraz przyśpieszy załatwianie spraw. Przypominam i zachęcam także do korzystania z internetu, gdzie możemy załatwić większość wniosków. Niekoniecznie musimy, przychodzić do naszej placówki z każdym dokumentem.
- dodaje Mirosław Sejdziński.
Dzięki internetowi możemy złożyć m.in. wnioski o ulgi płatnicze, zaświadczenia i rozliczenia majątkowe. System działa sprawnie, a liczba osób korzystających z usługi będzie rosła.
We wtorek nasz urząd skarbowy odwiedziło 60 osób, dziś do południa takich osób było już 35 za pośrednictwem umówionej e-wizyty. Takich osób na pewno będzie więcej, tym bardziej, że zbliża się okres świąteczny, kiedy osoby przyjezdne również korzystają z naszych usług.
- informuje naczelnik Sejdziński.
Cyfryzacja tego typu usług, poprawi w przyszłość działalność większości urzędów i punktów obsługi klienta. W dobie internetu daje to ogromne możliwości, z drugiej strony niesie zagrożenie w postaci przestępstw, oszustw i ataków hakerskich.
Napisz komentarz
Komentarze