Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 01:59
Reklama

Nowy model pracy urzędów skarbowych

Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Podziel się
Oceń

Od poniedziałku aby załatwić sprawę w urzędzie skarbowym, każda osoba jest zobligowana do wcześniejszego kontaktu z placówką, za pośrednictwem telefonu lub internetu. Nowy model obsługi klienta ma zniwelować kolejki i usystematyzować pracę skarbówek na terenie całego kraju.

Od poniedziałku, aby załatwić swoje sprawy w urzędzie skarbowym, będziemy musieli umówić się na e-wizytę. Dotyczy to wszystkich urzędów skarbowych w kraju, wystarczy za pośrednictwem strony podatki.gov.pl zarejestrować taką wizytę. Sama obsługa formularza jest bardzo prosta.

- mówi Mirosław Sejdziński, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrowcu Św.

W każdym urzędzie przygotowano także stanowiska, przy których będziemy mogli taką wizytę umówić osobiście. Każdy interesant może dowolnie wybrać sobie datę i godzinę. Nowy model obsługi ma zwiększyć bezpieczeństwo pracowników i podatników, a dodatkowo ma zapewnić komfort podczas załatwiania urzędowych spraw.

Nowy model uprości obsługę interesanta oraz przyśpieszy załatwianie spraw. Przypominam i zachęcam także do korzystania z internetu, gdzie możemy załatwić większość wniosków. Niekoniecznie musimy, przychodzić do naszej placówki z każdym dokumentem.

- dodaje Mirosław Sejdziński.

Dzięki internetowi możemy złożyć m.in. wnioski o ulgi płatnicze, zaświadczenia i rozliczenia majątkowe. System działa sprawnie, a liczba osób korzystających z usługi będzie rosła.

We wtorek nasz urząd skarbowy odwiedziło 60 osób, dziś do południa takich osób było już 35 za pośrednictwem umówionej e-wizyty. Takich osób na pewno będzie więcej, tym bardziej, że zbliża się okres świąteczny, kiedy osoby przyjezdne również korzystają z naszych usług.

- informuje naczelnik Sejdziński.

Cyfryzacja tego typu usług, poprawi w przyszłość działalność większości urzędów i punktów obsługi klienta. W dobie internetu daje to ogromne możliwości, z drugiej strony niesie zagrożenie w postaci przestępstw, oszustw i ataków hakerskich.


Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. LOKALNA GRUPA MEDIOWA z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama