Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Najbardziej niebezpieczne miejsca na drogach

W Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach marszałek Andrzej Bętkowski oraz wojewoda Agata Wojtyszek, zaprezentowali listę najbardziej niebezpiecznych miejsc na drogach publicznych w regionie. Ranking powstał w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach Lokalnych w Województwie Świętokrzyskim „Bezpieczni na 5+”.
Najbardziej niebezpieczne miejsca na drogach

Autor: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego

Podziel się
Oceń

Porozumienie dotyczące opracowania i realizacji Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych na Drogach Lokalnych w Województwie Świętokrzyskim „Bezpieczni na 5+” marszałek województwa oraz wojewoda świętokrzyski podpisali na początku roku. Program ma na celu identyfikację najbardziej niebezpiecznych miejsc na drogach publicznych zaliczonych do kategorii dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych w województwie świętokrzyskim, opracowanie rozwiązań mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności pieszych i rowerzystów oraz stworzenie warunków finansowych do ich realizacji.

Typowanie miejsc niebezpiecznych trwało od 7 do 31 stycznia 2019 roku. Zgłoszenia nadsyłały jednostki samorządu terytorialnego, grupy mieszkańców, komendy powiatowe policji, straży pożarnej, organizacje pozarządowe, sołectwa i inne zainteresowane podmioty.

– W sumie wpłynęło do nas 1040 zgłoszeń, co przerosło nasze wyobrażenia, o tym w jaki sposób w regionie myśli się o bezpieczeństwie. Aż 204 zgłoszenia pochodziły bezpośrednio od mieszkańców, 780 wpłynęło z powiatów i gmin naszego województwa, 48 skierowała Komenda Wojewódzka Policji

– poinformowała wojewoda Agata Wojtyszek.

– Wynik ten motywuje nas do tego, aby znaleźć środki finansowe potrzebne do poprawy bezpieczeństwa we wskazanych miejscach

– dodała. 

Największa liczba zgłoszeń dotyczyła powiatu kieleckiego i sandomierskiego. 110 spośród ponad tysiąca wniosków uzyskało rekomendacje zespołu roboczego i znalazło się na liście najbardziej niebezpiecznych miejsc na drogach publicznych w regionie. Przykładowe inwestycje to m.in. budowa chodników, przejść dla pieszych z aktywnym oznakowaniem i oświetleniem, przebudowa skrzyżowań na ronda oraz montaż elementów spowolnienia ruchu.

– Cieszy nas tak duże zainteresowanie mieszkańców poprawą bezpieczeństwa na drogach w ramach programu „Bezpieczni na 5+”. Wśród miejsc najbardziej niebezpiecznych 21 dotyczy dróg wojewódzkich. Wszystkie te miejsca będziemy uwzględniać w ramach planowanych na ten rok inwestycji drogowych

– zaznaczył marszałek Andrzej Bętkowski.

Listę priorytetową zadań oraz możliwości ich finansowania zdefiniował zespół roboczy z udziałem przedstawicieli marszałka, wojewody oraz Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.

– Odnosząc się do lokalizacji wskazanych na drogach wojewódzkich około dziesięć z nich stanowią przejścia dla pieszych przy szkołach, gdzie sugerowane są oznakowania aktywne. Szacowany koszt sygnalizacji świetlnej na takim przejściu to ok. 35 tys. złotych. W ramach własnego budżetu bylibyśmy w stanie te 10 miejsc na 1 wrzesień przygotować. Zgłoszonych zostało także kilka skrzyżowań do przebudowy, jedno z nich mamy już zaprojektowane, jest to skrzyżowanie w Suchedniowie, tu koszt inwestycji wyniesie około 2 mln zł. Łączny koszt wymaganych inwestycji szacujemy na około 10 mln zł

– mówił Damian Urbanowski, dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Głównym źródłem finansowania zadań ujętych na liście będzie nowo powstały rządowy Fundusz Dróg Samorządowych (dla dróg gminnych i powiatowych) oraz środki będące w dyspozycji marszałka (dla dróg wojewódzkich). Ponadto część z zadań, jakie mogą znaleźć się na liście, może uzyskać dofinansowanie ze środków przeznaczonych na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, jakimi dysponuje Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego lub też może uzyskać rekomendację do dofinansowania ze środków rządowego Programu Razem Bezpieczniej czy też środków z rezerwy MSWiA przeznaczonej na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.



Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. LOKALNA GRUPA MEDIOWA z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ,,,,Treść komentarza: Zbychu.....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 05:58Źródło komentarza: Rusza odbudowa obwodnicyAutor komentarza: ostrowczaninTreść komentarza: Te mieszkania powinny dawno powstać. Przespaliście najlepsze lata.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 18:39Źródło komentarza: Planowana jest budowa nowych blokówAutor komentarza: xTreść komentarza: Baju baj.... baju baj......Data dodania komentarza: 21.11.2024, 05:35Źródło komentarza: Rusza odbudowa obwodnicyAutor komentarza: myślącyTreść komentarza: brak myślenia o przedsiębiorcach ,energia rekordowa cena ,mec rekordowa cena ,koszty ogromne utrzymania i fikcyjne tereny inwestycyjne jak obiekty stoją puste ,zamiast bezsensownych wydatków trzeba dać ulgi na zatrudnianie ludzi ,tereny inwestycyjne będą za drogie i bez kasy dla gmin [ulgi dla stref itp.]ten kto ma układy ten zainwestuje ,żałosne myślenieData dodania komentarza: 19.11.2024, 19:02Źródło komentarza: Umowa na utworzenie terenów inwestycyjnych została podpisanaAutor komentarza: OlaTreść komentarza: Niech zgadne ogłoszenie było na fejsie?Data dodania komentarza: 15.11.2024, 10:39Źródło komentarza: 66-latka straciła 16 tys. zł na dofinansowaniu ogrzewaniaAutor komentarza: ChmielusTreść komentarza: Witam droga którą opiniowała generalna dyrekcja pierwotnie miała dwa warianty. Pierwszy przez Świrnę drugi przez Chmielów. Pierwszym wariantem droga była za daleko od Ostrowca oraz przebiegała przez tereny które zamieszkiwał jeden z posłów co wiadomo że wariant został skutecznie zablokowany,więc został jedynie wariant przez Chmielów. Drogi krajowe pod stołem dalej robiło swoją pracę odrzucając nasz sprzeciw według przepisów mogą robić nie informując zainteresowanych inwestorów którzy stawiali domy gmina rozwijała infrastrukturę wsi. Takie mamy czasy jeśli brak strefy zagospodarowania przestrzennego to gmina starostwo nie mogą nie wydać warunków budowy inwestycji. Obecnie rządzący chcą to zmienić czyli zablokować inwestycje na terenie objętym w przyszłości jakąś inwestycją tak drogową lub inną.Data dodania komentarza: 15.11.2024, 06:54Źródło komentarza: Radni apelują o zaniechanie inwestycji, ale decyzji nie maAutor komentarza: Wkurzony podatnikTreść komentarza: Jaka to obwodnica gdzie teraz jedziesz 90 a nową pojedziesz 70Data dodania komentarza: 15.11.2024, 06:52Źródło komentarza: Radni apelują o zaniechanie inwestycji, ale decyzji nie maAutor komentarza: ---Treść komentarza: Kto wydał pozwolenie na budowę domów na tym obszarze ?! Obwodnica za kolejne 30 lat!Data dodania komentarza: 15.11.2024, 05:58Źródło komentarza: Radni apelują o zaniechanie inwestycji, ale decyzji nie ma
Reklama
Reklama
Reklama