Jedziesz za granicę i chcesz uzyskać europejską kartę ubezpieczenia zdrowotnego? A może chcesz złożyć wniosek do sanatorium lub o wydanie danych do Zintegrowanego Informatora Pacjenta? Możesz to zrobić w Punkcie Obsługi Ubezpieczonych NFZ w Ostrowcu Świętokrzyskim. Nie jest to jednak takie proste. Kolejki do punktu ustawiają się już w nocy.
W ostrowieckim punkcie NFZ-u na stałe przyjmują dwie osoby. Kolejki tworzą się gdy jedna z pracownic z powodu urlopu czy choroby nie jest w pracy. O problemie wie Narodowy Fundusz Zdrowia, który podkreśla że zjawisko długich kolejek występuje dwa razy do roku w styczniu i lipcu. Z powodu braku pieniędzy nie planowane jest również wysłanie kogoś na zastępstwo lub stworzenia dodatkowego etatu.
Kwestie finansowe to jedno. Pacjenci zaznaczają, że czas obsługi poszczególnych interesantów jest długi. Ten problem także jest znany Funduszowi. NFZ podkreśla, że problem wynika z braku dobrej informatyzacji. W budynku brakuje szybkiego łącza internetowego co wydłuża obsług poszczególnych interesantów.
Narodowy Fundusz Zdrowia zapewnia, że sytuacja powróci do normy w lutym. Pacjentom nie pozostaje nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i czekać.
Napisz komentarz
Komentarze