Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Opatowski Bartosz sercem nowoczesnej edukacji

Konferencję pod tytułem "Co zamiast stopni" zorganizowano w czwartek (18 kwietnia) w Liceum Ogólnokształcącym im. Bartosza Głowackiego w Opatowie. W wydarzeniu wzięło udział 140 nauczycieli z całej Polski. Organizatorem konferencji była Fundacja "Szkoła bez stopni" z Lublina.
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.
Podziel się
Oceń

Liceum Ogólnokształcące im. Bartosza Głowackiego  w Opatowie drugi rok  realizuje pilotażowy program "Szkoła bez ocen" .  Tradycyjne oceny bieżące zastąpiono rozmową z uczniem i realizowaniem indywidualnie postawionych celów.

Staramy się pokazać nowe podejście, które zastąpi tradycyjny system oceniania i zarządzania w szkołach na rzecz szkoły bez ocen zarządzanej zwinnie

-mówi  Jarosław Durszewicz, Prezes Fundacji "Szkoła bez ocen"

 Do opatowskiego Bartosza zjechało 140 nauczycieli z całej Polski, głównie dyrektorów szkół na konferencję "Co zamiast ocen". Odbyły się warsztaty i lekcje pokazowe.

Odejście od pospolitych ocen bieżących jest  metodą, dzięki której szkoła może być przyjemniejsza i ciekawsza.  To uczeń powinien  szukać kierunków rozwoju, a nauczyciel może zrezygnować z oceny cyfrowej na rzecz rzeczowej, życzliwej informacji zwrotnej, skupionej wokół mocnych stron ucznia i sugerującej, co może poprawić, by zrealizować wcześniej postawione cele

-mówi Małgorzata Szczepańska, dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. B. Głowackiego w Opatowie.
 

Jednym z założeń projektu jest to aby uczniowie  spokojnie i efektywnie mogli przygotować się do egzaminu dojrzałości.  Jestem dumna zarówno z moich nauczycieli jak i uczniów, że podjęli to wyzwanie i z powodzeniem je realizują

-mówi Małgorzata Szczepańska, dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. B. Głowackiego w Opatowie.
 

Oceny w polskiej szkole zwykły odgrywać negatywne role. Nierzadko przybierają formę „straszaka” 

Nie zawsze ta jedynka motywuje ucznia. Czasami bywa odwrotnie. Powiat jako organ prowadzący cieszy fakt, że takie innowacyjne projekty są realizowane w szkołach . Bo,  to przynosi efekty 


- mówi Tomasz Staniek, starosta opatowski

Sposobów, jakimi można zastąpić klasyczne ocenianie, jest  sporo. Co ważne, prawo przyznaje w tym aspekcie ogromną autonomię placówkom i nauczycielom. Najwięcej zależy jednak nie od skomplikowanych przepisów, lecz chęci i zdolności pedagogów w szczególnym podejściu do każdego młodego człowieka.


Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. LOKALNA GRUPA MEDIOWA z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama