Warsztatowa perfekcja oraz innowacyjność, a także twórcza wielowątkowość - tak krótko można scharakteryzować prace Przemysława Truścińskiego. Artysta jest autorem komiksów krótkometrażowych, cykli rysowanych wywiadów do scenariuszy, ilustracji, a także projektów graficznych do gier komputerowych z Wiedźminem na czele.
O komiksie i nie tylko Przemysław Truściński opowie ostrowieckiej publiczności w Biurze Wystaw Artystycznych w czwartek, 6 lipca. Spotkanie, które poprowadzi Artur Ćmikiewicz odbędzie się w ramach Dyskusyjnego Klubu Sztuki. Jest to jedno wydarzeń związanych z wystawą Bogusława Polcha „Retrospektywa”, którą jeszcze przez miesiąc można oglądać we wnętrzach ostrowieckiej galerii sztuki.
Spotkanie z Przemysławem Truścińskim rozpocznie się o godz. 18:00. Wstęp na wydarzenie jest wolny.
Przemysław Truściński jest popularyzatorem komiksu i animatorem kultury. Na początku lat dziewięćdziesiątych jako aktywny członek grupy „Contur” należał do organizatorów Ogólnopolskiego Konwentu Twórców Komiksu w Łodzi, w latach 1996-98 był redaktorem graficznym w piśmie „Talizman”, aktualnie pełni funkcję dyrektora artystycznego Konkursu na komiks o Powstaniu Warszawskim organizowanego rokrocznie przez Muzeum Powstania. Bierze udział w akcjach społecznych (Dulux Let’s Color, malowanie Targówka Fabrycznego) i edukacyjnych (wykłada w Pracowni Rysunku Narracyjnego na krakowskiej ASP, prowadzi warsztaty z komiksu na terenie całej Polski). Trust pojawia się w mediach jako ekspert od komiksu i kultury popularnej, realizuje się także jako kurator (cykl wystaw Ilustracja PL). Ma na swoim koncie kilka wystaw indywidualnych, pokazywał swoje prace w Krakowie (galeria klubu Pod Jaszczurami), Łodzi (galeria Łódzkiego Domu Kultury, Eternity Group, stary teatr Grand Hotelu) oraz we Wrocławiu (ekspozycja inaugurująca działalność Galerii Komiksu i Ilustracji „Tymczasem we Wrocławiu”, Centrum Kultury Zamek w Leśnicy).
Truściński na przestrzeni lat stosował różne techniki – od tradycyjnych (rysunek piórkiem, kolor nakładany farbami wodnymi), przez kolaż – tworzył komiksy z elementów gotowych (tkaniny, metal, gwoździe), fotokomiksy, w których niejednokrotnie sam występował, czy komiksy w formie projekcji wideo. Na początku kariery, na przełomie lat 80. i 90., w jego pracach dominowała fantastyka, a fabuły przepełniała groteska, satyra i czarny humor. Później w jego twórczości nastąpił zwrot od fantastyki w stronę mistyki, pojawiły się też wątki autobiograficzne, a artysta zaczął rysować komiksy historyczne.
Napisz komentarz
Komentarze