Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Autobus dojedzie do peryferyjnych miejscowości

Powiatowy Zakład Transportu w Opatowie będzie obsługiwał kolejne cztery linie autobusowe. Na ich utworzenie Powiat Opatowski otrzymał ponad 64 tysiące złotych z budżetu państwa.
Autobus dojedzie do peryferyjnych miejscowości
Wicestarosta Małgorzata Jalowska i wojewoda Zbigniew Koniusz podpisali umowę na dofinansowanie kolejnych linii autobusowych. / fot. UW w Kielcach
Podziel się
Oceń

Nowe linie autobusowe w powiecie opatowskim 
Czternaście kolejnych linii komunikacyjnych o łącznej długości 416 kilometrów powstanie w regionie świętokrzyskim w wyniku trzeciego tegorocznego naboru wniosków w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej. 
Dofinansowanie otrzymał między innymi Powiat Opatowski. W imieniu samorządu umowę podpisała wicestarosta Małgorzata Jalowska. 
Na terenie powiatu opatowskiego zostaną uruchomione dodatkowe połączenia na trasach: Opatów - Tarłów przez Ożarów, Opatów - Stara Łagowica przez Iwaniska, Stara Łagowica - Opatów przez Piskrzyn, Opatów - Opatów przez Nikisiałka Duża. Ich długość to 240 kilometrów. 
Samorząd na to zadanie otrzymał 64 292,40 zł.

Fundusz finansuje nierentowne połączenia 
Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej to instrument wsparcia finansowego jednostek samorządu będących organizatorami publicznego transportu zbiorowego. Pozwala to na uruchamianie połączeń autobusowych do małych ośrodków, często zlokalizowanych na peryferiach gmin. Mieszkańcy z tych ośrodków mają szansę  dotarcia środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek ochrony zdrowia czy instytucji kultury. Od roku 2019 ze świętokrzyskimi samorządami podpisano 182 umowy, na mocy których utworzono w regionie 810 linii komunikacyjnych o łącznej długości 28 714 kilometrów. Rządowe dofinansowanie to 57 892 838 zł. 
Tylko w roku bieżącym podpisano porozumienia na utworzenie 331 nowych linii o łącznej długości 11 460 kilometrów, na które przeznaczono ponad 32 mln zł wsparcia z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
 


Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. LOKALNA GRUPA MEDIOWA z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: ,,,,Treść komentarza: Zbychu.....Data dodania komentarza: 22.11.2024, 05:58Źródło komentarza: Rusza odbudowa obwodnicyAutor komentarza: ostrowczaninTreść komentarza: Te mieszkania powinny dawno powstać. Przespaliście najlepsze lata.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 18:39Źródło komentarza: Planowana jest budowa nowych blokówAutor komentarza: xTreść komentarza: Baju baj.... baju baj......Data dodania komentarza: 21.11.2024, 05:35Źródło komentarza: Rusza odbudowa obwodnicyAutor komentarza: myślącyTreść komentarza: brak myślenia o przedsiębiorcach ,energia rekordowa cena ,mec rekordowa cena ,koszty ogromne utrzymania i fikcyjne tereny inwestycyjne jak obiekty stoją puste ,zamiast bezsensownych wydatków trzeba dać ulgi na zatrudnianie ludzi ,tereny inwestycyjne będą za drogie i bez kasy dla gmin [ulgi dla stref itp.]ten kto ma układy ten zainwestuje ,żałosne myślenieData dodania komentarza: 19.11.2024, 19:02Źródło komentarza: Umowa na utworzenie terenów inwestycyjnych została podpisanaAutor komentarza: OlaTreść komentarza: Niech zgadne ogłoszenie było na fejsie?Data dodania komentarza: 15.11.2024, 10:39Źródło komentarza: 66-latka straciła 16 tys. zł na dofinansowaniu ogrzewaniaAutor komentarza: ChmielusTreść komentarza: Witam droga którą opiniowała generalna dyrekcja pierwotnie miała dwa warianty. Pierwszy przez Świrnę drugi przez Chmielów. Pierwszym wariantem droga była za daleko od Ostrowca oraz przebiegała przez tereny które zamieszkiwał jeden z posłów co wiadomo że wariant został skutecznie zablokowany,więc został jedynie wariant przez Chmielów. Drogi krajowe pod stołem dalej robiło swoją pracę odrzucając nasz sprzeciw według przepisów mogą robić nie informując zainteresowanych inwestorów którzy stawiali domy gmina rozwijała infrastrukturę wsi. Takie mamy czasy jeśli brak strefy zagospodarowania przestrzennego to gmina starostwo nie mogą nie wydać warunków budowy inwestycji. Obecnie rządzący chcą to zmienić czyli zablokować inwestycje na terenie objętym w przyszłości jakąś inwestycją tak drogową lub inną.Data dodania komentarza: 15.11.2024, 06:54Źródło komentarza: Radni apelują o zaniechanie inwestycji, ale decyzji nie maAutor komentarza: Wkurzony podatnikTreść komentarza: Jaka to obwodnica gdzie teraz jedziesz 90 a nową pojedziesz 70Data dodania komentarza: 15.11.2024, 06:52Źródło komentarza: Radni apelują o zaniechanie inwestycji, ale decyzji nie maAutor komentarza: ---Treść komentarza: Kto wydał pozwolenie na budowę domów na tym obszarze ?! Obwodnica za kolejne 30 lat!Data dodania komentarza: 15.11.2024, 05:58Źródło komentarza: Radni apelują o zaniechanie inwestycji, ale decyzji nie ma
Reklama
Reklama
Reklama