Obecny wykonawca jest zobowiązany do wywozu odpadów do 31 grudnia bieżącego roku. Natomiast od 1 stycznia ma się to zmienić, za pośrednictwem ogłoszonego aktualnie przetargu. Na razie nie wiadomo kto to będzie. Obecnie jesteśmy w procedurze odwoławczej, ponieważ jeden z potencjalnych wykonawców złożył odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej.
- mówi Dominik Smoliński, wiceprezydent Ostrowca Świętokrzyskiego.
Nowa umowa będzie różnić się do obowiązującej do tej pory, szczególnie na szczeblu rozliczania się z wykonawcą.
Planujemy podpisać umowę na okres 3 lat. Jednak w tej chwili będzie to zupełnie inny system rozliczania się z wykonawcą, ponieważ nie będziemy rozliczać się kwotą ryczałtową, gdzie wykonawca był zobowiązany do odbierania śmieci bez względu na ich ilość za określoną stawkę. W tej chwili będziemy rozliczać się z ilości odebranych odpadów.
- tłumaczy Dominik Smoliński.
Zamawiający wymaga również wniesienia wadium w wysokości: 400 000,00 zł, którą należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, czyli do 8 września.
Jeżeli chodzi o postępowanie to 60 % stanowi cena, a 40 % to inne warunki tj: mycie pojemników, dostarczanie worków do zabudowy jedno rodzinnej oraz pojemników do zabudowy wielorodzinnej. Natomiast podczas otwarcia ofert nie będziemy patrzeć tylko na najkorzystniejszą cenę ale przede wszystkim kryteria jakie ujęliśmy w postępowaniu przetargowym.
- dodaje Dominik Smoliński.
Jak dodaje wiceprezydent Smoliński – jeśli postępowanie przetargowe nie będzie przesuwane, a oferenci nie zgłoszą zastrzeżeń, nowego wykonawcę powinniśmy poznać w połowie września 2021 roku.
Napisz komentarz
Komentarze