Zaczynamy proces długoletni, bardzo interdyscyplinarny, organizowania lokalnej marki miejsca, czyli tworzenia, powoływania i później zarządzania tą marką. Natomiast ta marka, najprościej mówiąc jest pewną obietnicą, dla tych którzy przybywają na teren marki i oczekują co ta marka niesie za sobą w wymiarze wykorzystania dziedzictwa lokalnego.
- mówi Jarosław Kuba, prezes Stowarzyszenia LGD "Krzemienny Krąg".
Marketing lokalny buduje również tożsamość regionu a ważne jest to aby pokazywać ją z jak najlepszej strony.
Czasem nam się wydaje, że gdy nie dbamy markę i jej nie budujemy to jej nie ma. Nic bardziej mylnego, bo przez to pojawiają się miejsca które mają marki zabrudzonego miejsca, zadymionego i chcąc czy nie chcąc te miejsca mają taki wizerunek w głowach odbiorców. Więc budując markę lokalną warto aby pokazywać atuty miejsc, wyróżniki, które trzeba uporządkować i odszukać wspólnie z lokalną społecznością.
- mówi Olga Gałek, Fundacja Miejsc i Ludzi Aktywnych.
Produkt lokalny, nie musi być czymś nowym lub innowacyjnym. Ważne, żeby opowieść którą zbudujemy wokół jednego czy kilku produktów tworzyła spójną całość. Spotkanie w tematyce budowania lokalnej marki i tożsamości przyciągnęło wielu uczestników, ambasadorów regionu lokalnego i przyszłych przedsiębiorców. Jednak najważniejsza jest tu wspólnota, zbudowanie społeczności, która razem będzie tworzyć i kształtować rozpoznawalność regionu i własnych produktów w skali krajowej a nawet światowej.[ZOBACZ WIDEO]
Napisz komentarz
Komentarze