Ograniczone kontakty z rówieśnikami, godziny spędzane przed komputerem, brak aktywności fizycznej i możliwości „dopytania” nauczyciela, a do tego wszystkiego trudny wiek dojrzewania, tak pokrótce można scharakteryzować sytuację młodzieży kończącej szkołę podstawową. Psychologowie biją na alarm, a dyrektorzy szkół podejmują działania, które w tej trudnej i przez nikogo nie przewidzianej sytuacji, będą dla uczniów pomocne i co podkreślają - ważna jest tutaj współpraca z rodzicami. Większość gabinetów lekarskich pozostaje zamknięta, alternatywą są spotkania online ze specjalistami z zakresu psychologii i zaburzeń wśród dzieci.
Czujności nie powinni tracić nauczyciele, dla nich również pomocne są organizowane spotkania i warsztaty ze specjalistami. W praktyce to nauczyciel jest pierwszą osobą, która zauważa niepokojące zachowanie ucznia, a obserwacja potrzebuje wiedzy, która pomoże we wstępnej diagnozie. Dlatego profesor Mariusz Jędrzejko, który jest specjalistą w dziedzinie cyberzaburzeń spotka się najpierw z nauczycielami a następnie z rodzicami uczniów szkoły podstawowej nr 7.
Na spotkaniu z panem profesorem, będziemy mówić o przyczynach prób samobójczych i autoagresji u dzieci. Natomiast po spotkaniu z nauczycielami, odbędzie się również webinarium dla rodziców, podczas którego poruszony zostanie temat zaburzeń ryzykownych. Pan profesor duży nacisk będzie kładł na sposób w jaki można sprawdzić lub zobaczyć czy z naszym dzieckiem nie dzieje się coś niepokojącego
- informuje Monika Wiączek, dyrektor PSP nr 7 w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Z psychicznymi problemami w czasie pandemii nie radzą sobie dorośli, młodzież i dzieci. Ostatnie badania, że pomocy specjalistów potrzebuje obecnie dwa razy więcej osób niż w analogicznym okresie w 2019 roku. [ZOBACZ WIDEO]
Napisz komentarz
Komentarze