Szkoły specjalne i ośrodki sprawujące opiekę nad osobami z orzeczeniem o niepełnosprawności, naukę mogą prowadzić w placówkach w systemie stacjonarnym. Choć jest rządowe przyzwolenie to realia, powodują, że również te instytucje zmuszone są, przenieść zajęcia do sieci.
Na ten moment placówka działa w systemie zdalnego nauczania, z powodu zakażenia koronawirusem dwóch pracowników. Nauka zdalna będzie obowiązywać do 20 listopada. Wraz z radą rodziców uznaliśmy, że będzie to najlepsze rozwiązanie.
- mówi Magdalena Wykrota-Skóra, dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych w Ostrowcu.
Nauka dzieci z niepełnosprawnością, wymaga przede wszystkim wypracowania systematyczności i obowiązkowości. Przerwanie terapii może odbić się negatywnie, a nawet doprowadzić do nieskuteczności i cofnięcia się postępów.Tu nieoceniona jest praca rodziców.
Zawsze po wakacjach zauważaliśmy regres u naszych podopiecznych, w tym roku ta przerwa była niestety znacznie dłuższa, po wiosennej fali zachorowań.
- tłumaczy Magdalena Wykrota-Skóra.
To trudny czas zarówno dla mnie i syna. Od marca było bardzo ciężko, nie tylko mi ale innym mamom również. Wrzesień tego roku nie był już aż takim wyzwaniem, jednak teraz znowu trzeba być nie tylko rodzicem, ale również nauczycielem i terapeutą.
- dodaje pani Izabela, mama jednego z uczniów.
Sukces opiekuńczo wychowawczy w procesie edukacyjnym dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, to suma działań rodziców i pedagogów. Współpraca ma zapewnić utrzymanie prawidłowego rozwoju, a przed wszystkim poczucie bezpieczeństwa.
Oczywiście dom i szkoła to naturalne środowiska w jakich żyje nasz uczeń, a bez dobrej współpracy nauczycieli i rodziców nie można by wypracować dobrego rozwiązania, szczególnie w tym trudnym dla wszystkich okresie.
- mówi dyrektor Magdalena Wykrota-Skóra.
Jako rodzic, cieszę się z każdej pomocy. Zarówno Pani dyrektor, nauczyciele czy nawet pomoc psychologa jest dostępna dla nas 24h na dobę. Wspólnie pracujemy, konsultujemy się aby zapewnić naszym dzieciom jak najlepszą formę nauczania i terapii.
- dodaje pani Izabela.
Przejście w system nauki zdalnej to również obowiązek zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych i sprzętowych. W domach podopiecznych zespołów szkół specjalnych, często podstawowym sprzętem, jest ten umożliwiające funkcję ruchowe. Komputer to urządzenie drugiego planu. Rodzice często podkreślają, że zasiłki i programy pomocowe, ledwo starczają na leki wózki, podnośniki, rehabilitację a budżety domowe, nie uwzględniają zakupu laptopa.
Napisz komentarz
Komentarze