Od początku w przedszkolu mocno stawiano na naukę języka angielskiego i cały czas wychodzono poza sztywne ramy programowe. W ten sposób w placówce powstał autorski program, dzięki któremu wychowankowie "Smyka" językiem obcym byli otaczani niemal przez cały okres pobytu w przedszkolu.
Rodzice mocno zaangażowali się w to, aby umożliwić swoim pociechom kontakt z językiem angielskim również w domu, co w efekcie sprawia, że przedszkolakom język obcy towarzyszył przez kilkanaście godzin dziennie. Rodzice odtwarzali dzieciom piosenki i filmy w języku angielskim, co przełożyło się również na płynną wymowę.
Dwujęzyczność niesie ze sobą szereg tylko pozytywnych aspektów. Przede wszystkim dziecko z dwoma dobrze rozwiniętymi językami poprawia myślenie kreatywne, co w późniejszych latach przekłada się na wiele aspektów życia społecznego i zawodowego. Smyki w program dwujęzyczności weszły ponad 3 lata temu, efekty pracy kadry - nie tylko posiadającej uprawnienia do nauki języka angielskiego - dają rezultaty, które widać i słychać.
Program dwujęzyczności realizuje wiele placówek, w województwie świętokrzyskim są dwie, ale to przedszkole "Smyk" w Ostrowcu Świętokrzyskim było prekursorem programu w regionie, a dziś ubiega się o tytuł placówki eksperckiej. Tytuł placówki eksperckiej to najwyższy poziom uczestnictwa w programie, jednak aby się nią stać przez co najmniej rok należy realizować własny program dwujęzyczności inspirowany materiałami multimedialnymi programu "Dwujęzyczne dzieci". Ponadto placówka powinna współpracować z twórcami programu nad jego rozwojem. "Smyk" - spełnia te wymagania, dlatego taki tytuł otrzymał, dodatkowo jeszcze placówka pracuje nad wystawianiem spektakli anglojęzycznych
Napisz komentarz
Komentarze