Projekt o wartości prawie 54 mln, otrzymał ponad 35 mln złotych dofinansowania unijnego. Wartość samych robót budowlanych to 42,6 miliona złotych.
Inwestycja obejmowała budowę północnej obwodnicy Chmielnika o łącznej długości około 2,7 km wraz ze skrzyżowaniami, odwodnieniem, obiektami inżynierskimi, oświetleniem, urządzeniami bezpieczeństwa ruchu i ochrony środowiska. W ramach projektu rozbudowano również drogę krajową nr 73, co daje łącznie około 4 km nowej trasy. Wybudowano także sieć dróg dojazdowych o łącznej długości około 6,3 km, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe.
Podstawowe parametry techniczne obwodnicy oraz odcinka drogi nr 73 po rozbudowie:
• droga klasy GP
• projektowane obciążenie nawierzchni 115kN/oś
• przyjęta kategoria ruchu KR6
• prędkość projektowa poza terenami zabudowanymi 70 km/h, prędkość miarodajna 90 km/h
• podstawowa szerokość jezdni 7,0m (2×3,5 m) + opaska asfaltowa 2×0,5 m
• szerokość poboczy 2×1,5 m.
Podstawowe parametry dróg dojazdowych towarzyszących obwodnicy:
• drogi klasy D
• kategoria ruchu KR 2 i KR 3
• prędkość projektowa 30 km/h lub 40 km/h
• przyjęta szerokość jezdni 7, 6 lub 3,5 m, z ewentualnymi mijankami oraz z poszerzeniami na łukach i skrzyżowaniach
• szerokość poboczy 1,5 lub 0,75 m
Razem z obwodnicą wybudowane zostały także skrzyżowania:
• drogi krajowej nr 73 nr (Al. Zwycięstwa) z nową obwodnicą, ulicą Kielecką i drogą dojazdową do Kopalni Suchowola; jest to rondo średnie, jednopasowe, 5 -wlotowe.
• nowej obwodnicy z drogą powiatową 0355T i drogami dojazdowymi w miejscowości Suchowola, w pobliżu dawnego przejazdu przez tory kolejki wąskotorowej
• nowej obwodnicy z drogą powiatową nr 0022T (ul. Lubańska) i drogami dojazdowymi; rondo małe, jednopasowe, 4 -wlotowe.
• nowej obwodnicy z drogą wojewódzką nr 765 (ul. Szydłowska) i drogami dojazdowymi; małe rondo, jednopasowe, 3- wlotowe.
Napisz komentarz
Komentarze