Urzędy i instytucje ograniczyły bezpośredni kontakt z interesantami i przeniosły załatwianie spraw do sieci i na infolinię. Największą zmorą petentów jest wypełnianie wniosków i formularzy, stąd też Zakład Ubezpieczeń Społecznych wychodzi naprzeciw oczekiwaniom.
Na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS zmieniliśmy 31 wniosków. Nowe wnioski są w formacie HTML i mają uproszczoną formę. Zmieniły się też ich symbole, a w niektórych przypadkach nazwy. Kilka wniosków dostępnych dotychczas na PUE ZUS zastąpiliśmy jednym wspólnym formularzem. Dzięki wprowadzonym zmianom wypełnianie wniosków będzie łatwiejsze.
mówi - Paweł Szkalej - Rzecznik Prasowy ZUS w Kielcach
Aby wysłać do ZUS elektroniczny wniosek, wystarczy zalogować się do swojego profilu na portalu PUE ZUS. Wniosek trzeba podpisać. Jest do tego potrzebny podpis elektroniczny. Są też takie wnioski, które można podpisać profilem PUE (nie trzeba mieć dodatkowego podpisu elektronicznego).
Wprowadzone zmiany dotyczą wniosków z obszaru emerytur i rent, zasiłków oraz ubezpieczeń i składek. Nowe formularze są krótsze i bardziej zrozumiałe. Dlatego łatwiej z nich korzystać.
mówi - Paweł Szkalej - Rzecznik Prasowy ZUS w Kielcach
Do końca roku wszystkie wnioski i dokumenty ubezpieczeniowe w aplikacji ePłatnik będą dostępne na PUE ZUS w formacie HTML.
Napisz komentarz
Komentarze