Obie inwestycje zakończą się w przyszłym roku, ale ronda zostały udostępnione już teraz, aby ułatwić podróżowanie także w okresie świąteczno-noworocznym. Od listopada kierowcy mogą korzystać również z ronda w Okalinie na DK9.
Udostępnione rondo w Adamowie, na odcinku DK74 Opatów – Annopol, skomunikuje w przyszłości budowany łącznik północny DK74 do obwodnicy Opatowa z istniejącą trasą. Rondo w Zochcinku, na DK9 między Ostrowcem Świętokrzyskim a Opatowem, zlokalizowane jest w obrębie budowanego węzła. Docelowo połączy on istniejącą „dziewiątkę” z realizowaną obecnie dwujezdniową obwodnicą Opatowa (nowy przebieg DK9), a także z łącznikiem północnym DK74. W czasie robót na obu rondach obowiązywał ruch wahadłowy sterowny sygnalizacją świetlną. Od dzisiaj ruch okrężny odbywa się płynnie, co znacznie usprawniło komunikację na trasach wylotowych z miasta
-czytamy na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W listopadzie udostępnione zostało na podobnej zasadzie rondo w Okalinie, na odcinku DK9 Opatów – Lipnik.
Przez Opatów przebiegają obecnie dwie ważne drogi krajowe o dużym natężeniu ruchu. Są to DK9 od Radomia, przez Ostrowiec Świętokrzyski do Rzeszowa oraz DK74 od Sulejowa, przez Kielce do Zamościa. W historycznym centrum miasta obie te drogi biegną jednym śladem, wąską ulicą, między ciasną zabudową. W ciągu doby przez miasto przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów, a co trzeci z nich jest pojazdem ciężkim. To wszystko, w godzinach szczytu, przyczynia się do powstawania zatorów. Długo oczekiwana obwodnica Opatowa z łącznikiem północnym uwolni miasto od ruchu tranzytowego, korków i spalin.
Napisz komentarz
Komentarze