Blisko 16 000 złotych straciła 66-letnia mieszkanka gminy Bodzechów (powiat ostrowiecki), która chciała skorzystać z oferty dofinansowania do opłat za ogrzewanie gazowe. Niestety, zamiast uzyskać obiecaną pomoc, kobieta padła ofiarą wyrafinowanego oszustwa.
Cała sytuacja rozpoczęła się, gdy na jednym z portali społecznościowych seniorka natrafiła na filmik oferujący wsparcie finansowe do rachunków za gaz. Obietnica zysku 1500 złotych wydawała się kusząca, więc kobieta postanowiła wypełnić formularz. Skontaktował się z nią rzekomy konsultant, który wciągnął ją w mechanizm oszustwa.
Oszust poprosił o przekazanie kodu BLIK na kwotę 800 złotych, obiecując, że to aktywuje proces wypłaty dofinansowania. Seniorka, nieświadoma zagrożenia, zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej i udostępniła kod przestępcy. Następnie do gry wkroczył kolejny oszust, który podawał się za analityka finansowego. Poprosił kobietę o zatwierdzanie kolejnych kodów, sugerując, że zarabia na inwestycji.
Po zakończeniu serii rozmów, kobieta zalogowała się na swoje konto bankowe i odkryła, że z jej rachunku zniknęły pieniądze w wysokości blisko 16 000 złotych. Na jej dane złożono również wniosek kredytowy na kwotę 15 000 zł, który na szczęście został zablokowany przez bank. Poszkodowana kobieta o całej sytuacji poinformowała policję w środę, 24 października.
Napisz komentarz
Komentarze