Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

66-latka straciła 16 tys. zł na dofinansowaniu ogrzewania

Blisko 16 000 złotych straciła 66-letnia mieszkanka gminy Bodzechów po tym, jak dała się oszukać cyberprzestępcom, którzy oferowali fałszywe wsparcie finansowe na dofinansowanie ogrzewania gazowego. Policja ostrzega, aby nie ufać podejrzanym ofertom i zachować ostrożność podczas korzystania z internetowych transakcji finansowych.
66-latka straciła 16 tys. zł na dofinansowaniu ogrzewania
zdjęcie ilustracyjne / pixabay.com
Podziel się
Oceń

Blisko 16 000 złotych straciła 66-letnia mieszkanka gminy Bodzechów (powiat ostrowiecki), która chciała skorzystać z oferty dofinansowania do opłat za ogrzewanie gazowe. Niestety, zamiast uzyskać obiecaną pomoc, kobieta padła ofiarą wyrafinowanego oszustwa.

Cała sytuacja rozpoczęła się, gdy na jednym z portali społecznościowych seniorka natrafiła na filmik oferujący wsparcie finansowe do rachunków za gaz. Obietnica zysku 1500 złotych wydawała się kusząca, więc kobieta postanowiła wypełnić formularz. Skontaktował się z nią rzekomy konsultant, który wciągnął ją w mechanizm oszustwa.

Oszust poprosił o przekazanie kodu BLIK na kwotę 800 złotych, obiecując, że to aktywuje proces wypłaty dofinansowania. Seniorka, nieświadoma zagrożenia, zalogowała się do swojej bankowości elektronicznej i udostępniła kod przestępcy. Następnie do gry wkroczył kolejny oszust, który podawał się za analityka finansowego. Poprosił kobietę o zatwierdzanie kolejnych kodów, sugerując, że zarabia na inwestycji.

Po zakończeniu serii rozmów, kobieta zalogowała się na swoje konto bankowe i odkryła, że z jej rachunku zniknęły pieniądze w wysokości blisko 16 000 złotych. Na jej dane złożono również wniosek kredytowy na kwotę 15 000 zł, który na szczęście został zablokowany przez bank. Poszkodowana kobieta o całej sytuacji poinformowała policję w środę, 24 października.

Policja ostrzega przed fałszywymi inwestycjami i apeluje o rozwagę w kontaktach z nieznanymi osobami online. Oszuści coraz częściej korzystają z wyrafinowanej socjotechniki, manipulując ofiarami, by wyłudzić pieniądze. Jeżeli doszło do utraty środków, należy natychmiast skontaktować się z bankiem i zablokować dostęp do konta, a także zgłosić sprawę na Policję.

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. LOKALNA GRUPA MEDIOWA z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Ola 15.11.2024 10:39
Niech zgadne ogłoszenie było na fejsie?

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. LOKALNA GRUPA MEDIOWA z siedzibą w Ostrowcu Świętokrzyskim, os. Słoneczne 14 jest administratorem Twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
KOMENTARZE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama