3 i 4 kwietnia w regionie świętokrzyskim przebywa poseł Marcin Horała. W środę wspólnie z z posłanką Anną Krupką wziął udział w konferencja prasowej na peronie PKP w Busku Zdroju. O godzinie 17.00 spotkał się z mieszkańcami powiatu sandomierskiego w gminy Wilczyce, a o 19.00 przyjechał do Ostrowca Świętokrzyskiego, na spotkanie zorganizowane w auli Profesora Ryszki w ANS.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który ma zintegrować transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu na obszarze ok. 3.000 hektarów ma powstać Port Lotniczy, który w ramach pierwszego etapu miałby obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. To sztandarowy projekt rozpoczęty w 2019 roku przez ówczesny rząd, dziś jego realizacja stoi pod znakiem zapytania.
O inwestycji mówił w Ostrowcu Świętokrzyskim poseł Marcin Horała, pełnomocnik rządu do spraw budowy CPK w latach 2019-2023. Parlamentarzystę PiS przekonywał, jakie korzyści może mieć region świętokrzyski z portu komunikacyjnego.
CPK to nie tylko lotnisko bo tak najczęściej jest kojarzone. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny. To też szansa dla takich ośrodków jak Ostrowiec na szybsze połączenie z Warszawą i dalej z CPK, bowiem jedna ze szprych kolejowych będzie poprowadzona z Podkarpacia, przez Kunów i Ostrowiec
- powiedział Michał Horała, poseł na Sejm RP.
Zwolennicy budowy CPK argumentują, że zapotrzebowanie linii lotniczych już dziś przekroczyło możliwości lotniska w Warszawie. A mająca powstać siec połączeń drogowych i kolejowych, będzie impulsem do rozwoju gospodarki.
Napisz komentarz
Komentarze