Potrzeba promowania marki regionu, to nie tylko chęć zwiększania jego atrakcyjności dla turystów, ale również dla samych mieszkańców. Mieszkańcy i uczestnicy warsztatów wspólnie z prowadzącymi znaleźli wiele motywów, które wyróżniają i mogą wyróżnić świętokrzyskie. Bezkompromisowo to właśnie krzemień, jest najwyżej ocenianym elementem regionu. Jednak uczestnicy spotkania, nie chcą aby był on głównym symbolem. Ich zdaniem powinien on być elementem napędowym w promocji innych produktów i miejsc lokalnych.
Tworzenie marki czy produktu lokalnego musi spełniać odpowiednie kryteria: mieć związek z regionem, być przyjazny dla środowiska i mieszkańców, świadczyć o jakości produktu, być wyjątkowy i stawiać na współpracę. Całość ma być nie tylko produktem gotowym do sprzedaży, ale również strategią marketingową, czyli spójną opowieścią o historii i wartości regionu. [ZOBACZ WIDEO]
Napisz komentarz
Komentarze