Blisko połowa Polaków tegoroczne prezenty świąteczne kupiła w sklepach internetowych. Zakupy w sklepach online cieszą się tak dużym zainteresowaniem Polaków nie tylko ze względu na łatwość dokonywania transakcji, ale przede wszystkim na możliwość zwrotu towaru. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z 2014 r. każdy, kto zawarł umowę zakupu na odległość, w ciągu 14 dni kalendarzowych może od niej odstąpić bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy przesłanie oświadczenia przed jego upływem.
Tradycyjnie zdecydowana większość z nas woli zaopatrywać się w świąteczne podarunki w sklepach stacjonarnych. Ta opcja jest zdecydowanie wygodniejsza dla niecierpliwych, poza natychmiastowym otrzymaniem towaru, mamy możliwość uzyskania fachowej porady. Mimo tych udogodnień, oddanie produktu w sklepie stacjonarnym nie zawsze jest możliwa. Najczęściej spotykaną praktyką jest umożliwienie konsumentowi zwrotu zakupionego przez niego towaru w ciągu 30 dni od daty zakupu. Warto jednak zwrócić uwagę, czy dotyczy to wszystkich produktów, czy tylko tych pełnowartościowych.
Podczas zakupowego szaleństwa warto dokładnie patrzeć, czy nie kupujemy towarów uszkodzonych lub brudnych. Jeżeli już zdarzy nam się nabyć taki produkt, możemy go zareklamować u sprzedawcy. Warto pamiętać, że nie możemy od razu domagać się od sprzedawcy zwrotu gotówki, konsument przy pozytywnie rozpatrzonej reklamacji musi wybrać pomiędzy bezpłatną naprawą a wymianą towaru.
Napisz komentarz
Komentarze