Wizyta młodych piłkarzy w hotelu reprezentacji rozpoczęła się od wspólnych zdjęć i quizu dla kadrowiczów. Podopieczni Nawałki mieli za zadanie odgadnąć, do kogo upodobniły się dzieci biorące udział w konkursie „Bądź jak Twój piłkarski idol”. Najtrafniej i najszybciej odpowiadał Wojciech Szczęsny. Bramkarz reprezentacji wraz z Grzegorzem Krychowiakiem byli zresztą bohaterami jednego z filmików nadesłanych przez dzieci. Została na nim odwzorowana radość zawodników z awansu na rosyjski mundial. – Zrobili to lepiej od Was! – podsumował z uśmiechem występ chłopców Łukasz Piszczek.
Po quizie nadszedł czas na pytania. Jedno z najciekawszych otrzymał selekcjoner reprezentacji, Adam Nawałka. Trener musiał zmierzyć się z porównaniem prowadzonej przez siebie kadry do tej z mistrzostw świata z 1978 roku, w której sam występował. – Dziś mamy bardziej doświadczony zespół i wierzymy, że spełnimy nasze marzenia – odpowiedział Nawałka, którego słowom z uwagą przysłuchiwały się nie tylko dzieci, ale również piłkarze. Wojciech Szczęsny zdradził natomiast co żona Marina śpiewa mu po meczach.
Na koniec spotkania reprezentanci dostali jeszcze zestaw porad przed nadchodzącym mundialem. „Lewandowski musi dużo strzelać!”, „Falcao jest dobry, ale jak Pazdan go pokryje, to będzie dobrze”, „Kagawa umie uderzyć, ale Fabiański niczego nie wpuści” – to tylko niektóre ze wskazówek przekazanych naszym piłkarzom przez dzieci.
„Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” to największy piłkarski turniej dla dzieci w Europie. Głównym sponsorem rozgrywek organizowanych przez Polski Związek Piłki Nożnej jest od 12 lat firma Tymbark, a brązowym sponsorem od roku jest firma Electrolux. Celem rozgrywek jest popularyzacja sportu i aktywności fizycznej u najmłodszych oraz wyłanianie piłkarskich talentów. Do dotychczasowych edycji turnieju łącznie zgłoszonych zostało blisko 2 miliony dzieci. Spośród nich, dla wielu jest to pierwszy etap piłkarskiej przygody.
fot. Cyfrasport
Napisz komentarz
Komentarze