W środę 26 kwietnia br., od godz. 11:00 trwa konferencja na Zamku Królewskim w Sandomierzu. Jej uczestnicy dyskutują na temat promocji miast poprzez film. Spróbują znaleźć odpowiedź na pytanie, jakie korzyści i jakie zagrożenia wiążą się z takimi działaniami, korzystając z doświadczeń miast, które już promowały się w ten sposób. Jednym z nich jest gospodarz spotkania - Sandomierz. To właśnie w tym mieście kręcony jest „Ojciec Mateusz”, dlatego jeden z paneli dyskusyjnych poświęcony będzie temu, jak zmieniło się miasto dzięki popularności serialu.
Uczestnicy konferencji porozmawiają również o roli mediów społecznościowych w promocji samorządów i samorządowców oraz o wykorzystaniu nowoczesnych technologii do promocji miast.
Wśród panelistów i prelegentów znajdują się m.in.: Tomasz Nadolny, przedsiębiorca, doradca i mentor, szef agencji Openity.pl i Wiceprezes Zarządu Fundacji Gdańskiej, odpowiadający za jej innowacyjne i technologiczne projekty, Leszek Kopeć, dyrektor Gdyńskiej Szkoły Filmowej, producent, dyrektor Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych i prezes zarządu Pomorskiej Fundacji Filmowej w Gdyni, Szymon Sikorski, prezes zarządu agencji Publicon, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i wykładowca wielu uczelni wyższych, a także prezydenci miast i przedstawiciele regionalnych komisji filmowych.
W czwartek, 27 kwietnia br. w ramach „Pracowni Miast” odbędą się warsztaty dla włodarzy miast. Specjaliści podpowiedzą im m.in. jak przyciągnąć do miasta filmowców, co można zrobić dla promocji miasta w ramach produkcji filmowej, z jakimi kosztami wiążą się produkcje filmowe i serialowe oraz jak oceniać potencjał miejsca, w którym miałby być kręcony film.
Napisz komentarz
Komentarze